RSS

الاثنين، 6 سبتمبر 2010

باحب المزيكا ............ الـ Rock & Roll



مستمع الـ Rock & Roll

الروك اند روول
يعني صباح التخبيط والرزع في الحلل

الروك فن متميز جدا 
في الاغاني واللحن 
ومستمعي الروك كتييييير اوي 
وفي ناس بتسمع اغاني ومعتقدين انها بوب بس هي روك 

ولما خدت رأي احد المستمعين للروك 
" اختي برضو يعني " 
كان الحوار كالاتي



انا : ايه شعورك لما تسمعي الروك ؟

هي : تحسي انك وانتي بتسمعي بتحسي بالنشاط والحماس والعنفوان

انا : العنفوان ؟؟؟؟ ........ ايه عنفوان دي ؟

هي : يعني حركه وحماس ياجاهله !!!

انا : احم احم ...... هحترمك بس علشان احنا في حوار ، المهم كملي

هي :  الروك هي مزيكا الستينات يعني ايام الفيس بريسلي والبييتلز 

انا : كملي .....

هي : موسيقي الروك يعني الحركه والشباب وهو عصير الشباب في رقصه 

انا : عندك كلمه تانيه عايزه تضفيها غير عصير الشباب ؟

هي : الروك هو اكسير الشباب ....

انا : شكرا ...................... كنتي بتقوليلي بقي ياجاهله ؟؟؟






( احم ....... نكمل موضوعنا  بعديا عن اللي حصل بعد كده )


 وعلي فكره ........ اللي مسمعش روك ده 
ميبقاش سمع حاجه اصلا 


والروك عمالقته كتيييير جدا كل واحد كان مبدع ومقصرش


والله ....... وكان معظمهم عباره عن فرق


ودول كانوا اشهرهم


  
   

Elvis Presley






The Beatles







Chubby Checker





the beach boys








طبعا واضح فعلا ان اغلبهم فرق
وكانوا اعظم الفرق في زمنهم بس طبعا
اللي بدع الروك هو الفيس بريسلي

علشان كده انا بحب المزيكا ....... ال Rock

0 التعليقات:

إرسال تعليق