RSS

الخميس، 24 مارس 2011

برنامجنا ( 25 ) .... وضيفتنا التانيه



ورجعنا ليكم مره تانيه احبائي القراء 
ولسه مستمرين مع برنامجكم المفضل ....
( 25 )
المره اللي فاتت ضيفتنا كانت من اليكس " الأسكندريه "
المره دي قررت اننا نقرب المسافات شويه 
 ضيفتنا .....
من الغربيه ( طنطا )
" شالله ياسيد يابدوي " 
 ضيفتنا ....
في تالته صيدله
البالغه من العمر 20 عااااماً
وبدل منتكلم كتير .... هاهو الحوار الذي دار 

( المكان )
نفس الأستديو ، نفس الكرسيين ، نفس الكاميرات ، ونفس الكرسيين 
والترابيزه بوضع ورد جديد اصفر بلاستيك في الفاظه

انا : هدوء بقا ف الاستديو
اللي هيتكلم يطلع برا احسن مش ناقصيين وجع دماغ الله يخليكم
وكوباية ميه هنا للضيفه ... عاوزه حاجه جنب الميه ؟

هي : لبان ياريت !!

انا : هاتولها لبان من الكشك اللي جنبينا
احم احم ... نبدأ اولاً في بداية حلقتنا ياجماعه 
بنرحب بضيفتنا التانيه بسمه .....ولقبها باسي
اهلا بيكي ف برنامجنا 

هي : ويلكمو بيكوا انتوا .... في ريحة سجاير ؟!!!

انا :لالا ده تلاقيه المخرج عادي 
اللي معاه سجاره يجيب ياجماعه ..... احم اقصد يطفييها
نرجع لموضوعنا ... قوليلي بقي ياباسي
اكييد شهدتي كل اللي حصل ف ثورة 25 يناير
بس السؤال ايه رأيك الشخصي بالثوره ؟

هي : كفكره حلوه .....كتنفيذ لا
يعني فكره الثوره صح و اللي حصل كويس و مع الشباب و كل حاجه
لكن ضد الفوضي

انا : يعني بالمعني ده تقدري تقولي انك كنت رافضه لثوره دي ؟ ولا مؤيداها ؟


هي : مؤيده .... بس مش تأييد مطلق !!


انا :  ياتري في الغربيه عندكوا .... ياتري عندكوا كان فيه اعمال شغب كتير 
او مظاهرات قايمه هناك برضو اي نوع من التوتر ف الأجواء هناك ؟؟


هي : دلوقتي لا مش اويفي الكليات بس في اعتصامات
و قدام مبني المحافظه كان في اعتصام بردو من يومين
و شغب كان في كتيييييير في الوقت بتاع الثوره
لكن دلوقتي اعتقد بقي احسن

انا : اها قوليلي ياباسي .... كنت مؤيده لرحيل لرئيس ؟



هي :ااه بس بطريقه مشرفه مش مهين يعني فكره اننا نشتم و نزعق و نهزق فيه و كده مش عارفه مش بالعاها 
بحب يبقي في قواعد لكل تصرف بس


انا :سمعتي اغنية حماده هلال بتاعة شهداء 25 يناير ماتوا ف احداث يناير ؟


هي : ههههههه كنت فاكراهم ماتو في اغسطس 
بس الحمد لله طلعو في يناير

انا : ههههههه
اوك باسي قوليلي بقي
انتي صوتي لنعم ام للأ ؟

هي : هيهيهي .... حطيتها في النص !


انا : مفيش فايده برضو !!

اوكي ... ف نهاية حوارنا البسيط ده بشكرك 
واحب اسألك ... عندك اي كلمه تقوليها لحد ؟


هي : اه بقول للوشين صبح صبح ..... ولداجر بطل ادمان :D


انا : اوك ( وملحقتش اختم الحلقه غير بكاااااااااات )


 في ييجي 14 سطر اتشالوا شيفتنا كانت بتطالب باللبان بتاعها مع اننا جبناهولها 
وكانت عاوزه تاخد مننا فلوس اللقاء ده بس احنا مرضيناش .... الناس اتغيرت خالث !

وبنششششكركم جميعاً اعزائي القراء
علي انتباهكم لينا 
وعلي متابعتكم لينا ولبرنامجنا الفظييع 
( 25 )
وانتظرونا مع ضيف اخر .... ورأي اخر !

تحياتي
بسنت نبيل
مدونة دو .. ري .. مي
حيث تصبح الحياه ..... سيمفونيه








0 التعليقات:

إرسال تعليق